توسعه سرمایه گذاری صنعت بیمه در راه اندازی کریدوری ترانزیتی | گسترش بیمه های عمر و زندگی به کاهش فقر در کشور کمک می کند

بانک برتر: رییس مرکز پژوهش های مجلس در همایش مدیران هلدینگ سبا با اشاره به اینکه گسترش بیمه های عمر و زندگی به کاهش فقر در کشور کمک می کند، گفت: سرمایه گذاری صنعت بیمه در راه اندازی کریدوری ترانزیتی در برنامه هفتم توسعه مدنظر قرار گرفته است.
توسعه سرمایه گذاری صنعت بیمه در راه اندازی کریدوری ترانزیتی | گسترش بیمه های عمر و زندگی به کاهش فقر در کشور کمک می کند
دیگران چه می خوانند:
به گزارش بانک برتر:
بابک نگاهداری در همایش بررسی عملکرد 110 روزه هلدینگ کسب وکار سبا، اظهار داشت: صنعت بیمه و بیمه ایران می تواند با طراحی و گسترش بیمه های جدید در چارچوب برنامه هفتم توسعه به کاهش فقر در کشور کمک کند.
 
وی با اشاره به تدوین چارچوب های جدید ونوع نگاهی تازه به توسعه کشور در برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: یکی از مباحث مهمی که مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلی برنامه هفتم به آن اشاره خاص کردند، بحث عدالت است. هم اکنون ضریب جینی در کشور به 4/0درصد رسیده و این یعنی نابرابری در کشور افزایش یافته است. همچنین جمعیت زیر خط فقر کشور به 5/26میلیون نفر رسیده وطبقه متوسط که راهبر توسعه کشور است، لاغر شده، برای درمان این وضعیت یکی از اهرم های مناسبی که وجود دارد، صنعت بیمه است.
 
همایش مدیران هلدینگ سبا 
 
نگاهداری افزود:صنعت بیمه و در راس آن بیمه ایران که بخش عمده بازار بیمه ای کشور را در اختیار دارد، می تواند با تدوین بیمه‌های جدید و گسترش بیمه های موجود، مانند بیمه های عمر و زندگی، به کاهش فقر کمک کند. گسترش این بیمه ها علاوه بر اینکه منابع لازم برای توسعه سرمایه گذاری صنعت بیمه در اقتصاد کشور را فراهم می آورد، می تواند به توسعه آموزش، کاهش نابرابری ها و افزایش رفاه اجتماعی منجر شود. از همین رو توسعه بیمه های عمر برای کاهش فقر یکی از محورهای مهم مورد توجه در برنامه هفتم توسعه است و افزایش 50 درصدی این بیمه ها برای پنج سال آینده هدفگذاری شده است.
 
وی با بیان اینکه ارتقای حکمرانی در صنعت بیمه را در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: افزایش شفافیت، نظارت و پاسخگویی در صنعت بیمه، افزایش سواد مالی مردم و آشنایی بیشتر افکار عمومی با صنعت بیمه جزو برنامه های در دست تدوین است.
 
رییس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به در  اولویت قرار گرفتن چهار چالش و سه پنجره فرصت کشور در چارچوب برنامه هفتم توسعه، ادامه داد: صنعت بیمه کشور اگر بخواهد به رسالت خود در توسعه کشور عمل کند، باید نگاهی به این اولویت ها داشته باشد که یکی از مهمترین آن‌ها، ایجاد منابع مالی از طریق شرکت های سرمایه گذاری مانند همین هلدینگ کسب وکار سبا است. به گونه‌ای که با خلق منابع مالی از این طریق می توان ریسک سرمایه گذاری در کشور را پوشش و به فعالان اقتصادی کشور انگیزه داد.
 
همایش مدیران هلدینگ سبا 
 
نگاهداری اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده تا ضریب نفوذ صنعت بیمه به هفت درصد برسد و از این طریق می توان فضای امنی برای کسب وکار ایجاد کرد. چرا که قرار است رتبه فضای کسب وکار ایران در دنیا از 127 کنونی به پله 77برسد و صنعت بیمه یکی از ارکان اصلی تحقق این هدف است.
 
این مقام مسئول با تاکید بر ضرورت دانش بنیان شدن بیشتر صنعت بیمه وحمایت از شرکت های دانش بنیان گفت:هم اکنون 9/0درصد ارزش افزوده صنایع ما مربوط به بخش دانش بنیان است که صنعت بیمه دراین بخش هم می تواند کمک زیادی به کشور بکند.
 
همایش مدیران هلدینگ سبا 
 
وی با اشاره به نیاز کشور به سرمایه گذاری و نقش صنعت بیمه در تامین آن، افزود: صنعت بیمه می تواند با استفاده از منابع در اختیار خود در نقاطی که کشور نیاز به سرمایه گذاری دارد؛ مانند شبکه های حمل ونقل، راه اندازی کریدورهای ترانزیتی و مانند آن در کرانه های خلیج فارس و دریای عمان به کمک کشور بیاید. هم اکنون تغییراتی درنظام بین الملل درحال ایجاد شدن است و جهت حرکت سرمایه به سوی شرق است که متاسفانه یا خوشبختانه، خاورمیانه محل رقابت ابرقدرت ها خواهد بود. لذا ایران باید در این نظام جدید برای خود جایابی مناسبی داشته باشد.
 
وی در ادامه توضیح داد: ما در برنامه هفتم توسعه توجه حکمرانی را به سوی دیپلماسی اقتصادی جلب کردیم که یکی از محورهای آن عبور کریدورهای ترانزیتی به طور حداکثری از داخل ایران است که کشورهای دیگر در رقابت با ایران، نمی‌خواهند چنین شود. لذا صنعت بیمه و بیمه ایران از طریق همین منابعی که در هلدینگ سبا در اختیار دارد، می تواند در بخش حمل ونقل وترانزیت و ایجاد زیرساخت های مربوطه به کشور کمک کند.
 
نگاهداری افزود: همچنین سرمایه گذاری در دیگر بخش های زیرساختی نظیر کشاورزی و امنیت غذایی، زنجیره ترانزیتی، انرژی و افزایش ارزش افزوده صنایع از دیگر محورهای مورد نیاز برای سرمایه گذاری صنعت بیمه است.
 
رییس مرکز پژوهش های مجلس گفت:جمع بندی ما این است که رفع موانع سرمایه گذاری و دیپلماسی اقتصادی رمز عبور برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور است که ابزارهای مهمی برای تحقق این هدف در دست صنعت بیمه قرار دارد و بیمه ایران به عنوان بزرگترین شرکت بیمه ای کشور باید هلدینگ سبا را برای فراهم کردن منابع لازم برای این نقش آفرینی،تجهیز کند.
 
همایش مدیران هلدینگ سبا 
 
در ادامه این همایش، حسن شریفی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران اظهار کرد: بیمه ایران 33 درصد سهم صنعت بیمه کشور را به خود اختصاص داده و فروش بیمه ایران به بیش از 20 هزار میلیارد تومان رسیده که از این رقم بیش از 10هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده که بیشتر آن در حوزه خودرو بوده است.
 
وی با اشاره به جهت‌گیری های جدید بیمه ایران تصریح کرد: در سال 1401 رویکرد بیمه ایران در کنار فروش با کیفیت، تغییر نگرش در برخی حوزه ها مانند استفاده از سیستم های نوین ودانش بنیان و دانش‌محور و آنلاین است. دراین راستا سامانه پرداخت خسارت در حوزه خودرو و بیمه‌های ثالث و بدنه به صورت برخط راه‌اندازی شده که این امر معطلی مردم را به حداقل رسانیده و باعث تغییر در نگرش افکار عمومی نسبت به بیمه ایران شده است.
 
شریفی ادامه داد: ریل‌گذاری و سیاست های بیمه ایران در دوره جدید تفاوت اساسی کرده که این امر می رود تا این شرکت بزرگ بیمه ای را متحول کند.
 
محسن احمدی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل هلدینگ کسب وکار سبا هم دراین همایش با اشاره به اینکه این هلدینگ برنامه اش را تا سال 1404 تدوین کرده و قصد ورود به برخی حوزه های استراتژیک کشور برای سرمایه گذاری های موثر را دارد، گفت:برنامه 110 روزه دوم هلدینگ سبا که تا 20 بهمن ماه امسال برنامه ریزی شده، محورهای مهمی را در بر می گیرد.
 
وی ادامه داد: در برنامه 110 روزه دوم، نقش آفرینی در اقتصاد ملی و منطقه ای به عنوان دو راهبرد کلان هلدینگ سبا درنظر گرفته شده است. استان سیستان و بلوچستان به عنوان استان کمتربرخوردار و منطقه آزاد چابهار به واسطه موقعیت استراتژیک ترانزیتی و نقطه اتصال کریدور بین المللی شرق به غرب و شمال به جنوب و محدوده مرزی ریمدان به عنوان نقطه اتصال به بندر گوا در پاکستان و کریدور سیپک چین، به عنوان راهبرد اصلی سرمایه گذاری هلدینگ سبا جهت ورود به پروژه های کلان ملی هدف گذاری شده است.
 
احمدی تصریح کرد: همچنین با توجه به پذیرش ایران درسازمان همکاری های شانگهای و نهایی شدن موافقتنامه منطقه تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا، سرمایه گذاری در این منطقه از طریق کشور قرقیزستان به عنوان دروازه ورود به بازار اوراسیا و محور ترانزیت ریلی با چین به عنوان اولویت اول راهبرد منطقه ای این هلدینگ هدف گذاری شده است.
 
میرعامل هلدینگ سبا گفت: ورود به بازار جذاب 300 میلیون نفری شرق آفریقا از طریق کشور اوگاندابا توجه به ویژگی های خاص و ممتاز آب و هوایی این کشور، به عنوان اولویت دوم راهبرد منطقه ای هلدینگ سبا درنظر گرفته شده است.
 
 شایان ذکر است همایش بررسی عملکرد 110 روزه هلدینگ توسعه کسب و کار سبا و شرکت های تابعه به حضور و مشارکت مدیران عامل و اعضاء هیات مدیره شرکت های تابعه این هلدینگ و با هدف پایش عملکرد منتهی به پایان شهریور ماه 1401، انسجام درون‌سازمانی و هم‌افزایی در جهت تعالی اهداف و بررسی چالش ها و راهکار های تحقق برنامه ها و بودجه ابلاغی سال 1401 روز سه شنبه 29 شهریور ماه 1401 در مجموعه فرهنگی بیمه ایران برگزار شد.

توسعه سرمایه گذاری صنعت بیمه در راه اندازی کریدوری ترانزیتی | گسترش بیمه های عمر و زندگی به کاهش فقر در کشور کمک می کند

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟