چگونه از سوپرمارکت اینترنتی دیجی‌کالا خرید کنیم؟

بانک برتر: اگر به سایت دیجی‌کالا سرزده باشید، احتمالا متوجه یک دسته‌بندی جدید در منوی بالای سایت شده‌اید.
چگونه از سوپرمارکت اینترنتی دیجی‌کالا خرید کنیم؟
به گزارش پایگاه خبری و تخصصی بانک برتر:

به گزارش شمانیوز؛ اگر به دیجی‌کالا سرزده باشید، احتمالا متوجه یک دسته‌بندی جدید در منوی بالای سایت شده‌اید؛ دسته‌بندی «سوپرمارکت». این سوپرمارکت، Digikala Fresh نام دارد و بزرگ‌ترین سوپرمارکت آنلاین ایران است. در این سوپرمارکت بزرگ همه‌ی نیازهای روزمره، از لبنیات گرفته تا مواد پروتئینی، میوه، سبزیجات، انواع تنقلات و نان را می‌توانید بخرید. حالا با اضافه شدن کالاهای سوپرمارکتی به دیجی‌کالا ، امکان تهیه بی‌دردسر و تحویل سریع آن‌ها در منزل فراهم شده است.

شاید اکنون سوالاتی درباره‌ی خرید از این سوپرمارکت بزرگ در ذهن شما ایجاد شده باشد؛ سوالاتی مثل اینکه چقدر سریع به دست شما می‌رسند، نحوه‌ی بازگشت کالا چگونه است یا تاریخ تولید و انقضاء کالاها را چگونه چک می‌کنید.
 

دیگران چه می خوانند:

چه محصولاتی در سوپرمارکت آنلاین دیجی‌کالا عرضه می‌شوند؟

مواد غذایی تازه مثل شیر، ماست، پنیر، انواع میوه و سبزیجات، گوشت مرغ و گوسفند، مواد غذایی خشک مثل حبوبات، ماکارونی، انواع کنسروها، روغن، تنقلات، مواد غیر خوراکی مثل انواع شوینده‎ها و پاک کننده‎ها جزو محصولاتی هستند که در سوپرمارکت آنلاین دیجی‌کالا عرضه می‌شوند. در این بخش دو دسته از محصولات وجود دارند؛ محصولات سوپرمارکتی و محصولات تازه یا همان Fresh. کالاهای تازه شامل لبنیات، مواد پروتئینی، میوه و سبزیجات و غذاهای منجمد و یخچالی هستند و با یک علامت سبزرنگ در کنار آن‌ها از سایر محصولات جدا شده‌اند. سایر مواد سوپرمارکتی در دسته‌بندی‌های کالاهای اساسی، صبحانه، نوشیدنی‌ها، غذاهای آماده، کنسرو، تنقلات، خشکبار و شیرینی، مواد شوینده، لوازم بهداشتی، عطر جیبی و پوشک، بهداشت و حمام کودک طبقه‌بندی شده‌اند.

 

چگونه خرید کنیم؟

در واقع نحوه‌ی خرید کالاهای سوپرمارکتی از دیجی‌کالا  تفاوت خیلی زیادی با سفارش دیگر کالاها ندارد. تنها تفاوت در این است که خیلی ساده‌تر از کالاهای دیگر می‌توانید تعداد زیادی از آن‌ها را به سبد خرید اضافه کنید. بنابراین کافیست پس از مراجعه به سایت دیجی‌کالا و کلیک بر تب سوپرمارکت (بالا سمت چپ)، از بین کالاهای سوپرمارکتی انتخاب کنید و سفارش دهید.

 

سوپرمارکت دیجی‌کالا توجه داشته باشید که اگر سبد خرید شما شامل کالاهای سوپرمارکتی و غیر سوپرمارکتی در کنار یکی از محصولات Fresh باشد (مثلا به یک سبد خرید، هم شیر و بیسکوییت اضافه کرده باشید و هم یک فلش مموری و هندزفری)، حتما باید شیوه ارسال سریع را برای کالاهای تازه انتخاب کنید. در این شرایط با توجه به کالاهای انتخابی شما ممکن است سبد خریدتان به دو شیوه مختلف ارسال شوند.

در حال حاضر امکان ارسال سریع کالا تنها برای شهروندان تهرانی امکان‌پذیر است اما در آینده این امکان در سایر شهرهای بزرگ نیز فراهم خواهد بود.

 

سفارش ما چقدر سریع می‌رسد؟

دیجی‌کالا سفارش‌ کالاهای سوپرمارکتی شما را در همان روزی که سفارش داده‌اید تحویل می‌دهد. به محض ثبت سبد خرید، می‌توانید بازه‌های زمانی زیر را برای تحویل گرفتن سفارش در روزی که در آن هستید انتخاب کنید:

۹ تا ۱۲

۱۳ تا ۱۶

۱۶ تا ۱۹

۱۹ تا ۲۲

حداقل فاصله‌ی زمانی ثبت سفارش تا بازه‌ی زمانی تحویل، ۳ ساعت است. یعنی اینکه اگر می‌خواهید سفارش شما در بازه‌ی ۱۳ تا ۱۶ به دستتان برسد، حداکثر باید تا ساعت ۱۰ صبح آن را ثبت کرده باشید. بنابراین در سریع‌ترین زمان، سفارش شما می‌تواند در عرض ۳ ساعت به دستتان برسد. همچنین آخرین زمان ثبت سفارش برای این که بتوانید در همان روز کالاهای خود را دریافت کنید ساعت ۱۶ است. سفارش‌هایی که پس از این ساعت ثبت شوند تنها در روز بعد قابل دریافت هستند.

 

تاریخ تولید و انقضا را چگونه چک کنیم؟

مثل همه‌ی سوپرمارکت‌های آنلاین در سراسر جهان، در حال حاضر امکان چک کردن تاریخ مصرف تک‌تک کالاها از روی وب‌سایت وجود ندارد. ولی همه‌ی کالاهایی که دو-سوم از بهترین زمان مصرف آن‌ها سپری شده، به تامین کننده کالا عودت داده می‌شوند. مثلا اگر بازه بهترین زمان مصرف یک بیسکوییت ۶ ماه باشد، دیجی‌کالا چهار ماه پس از گذشتن از تاریخ تولید، آن را به تولید کننده عودت می‌دهد.

 

سوپرمارکت اینترنتی

در مورد کالاهای حساس‌تر مثل شیر، گوشت و سبزیجات که بازه بهترین زمان مصرف آن‌ها کوتاه‌تر است، عودت به تامین‌کننده خیلی سریع‌تر صورت می‌گیرد. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که همواره کالاهایی که از سوپرمارکت آنلاین دیجی‌کالا  تهیه می‌کنید، کالاهای تازه و سالمی هستند.

 

آیا می‌توان کالای خریده شده را پس داد؟

هنگام تحویل گرفتن خرید خود می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید و اگر تغییری در بو، ظاهر، خرابی بسته‌بندی، کیفیت محصول، تاریخ انقضا یا اختلاف قیمت درج شده روی کالا با آنچه در روی سایت وجود داشت، باید همان جا کالا را به مامور ارسال تحویل دهید؛ در واقع شرط مرجوع کردن کالاهای سوپرمارکتی بررسی و تحویل کالا به مامور ارسال کالا است. در صورت مرجوع کردن اقلامی از سبد خرید خود، چنان‌چه هزینه را به صورت اینترنتی انجام داده باشید این هزینه پس از ثبت مرجوعی شما، به حساب شما باز خواهد گشت.

 

چه کسانی مشتریان سوپرمارکت آنلاین دیجی‌کالا  هستند؟

تجربه روکولند نشان داد که خرید اینترنتی محصولات سوپرمارکتی می‌تواند برای اقشاری از جامعه بسیار مفید و کار راه‌انداز باشد. برای کسانی که در طول روز زمان خالی بسیار کمی دارند تا بتوانند با خیال راحت خرید‌های روزمره خود را انجام دهند وجود یک سوپرمارکت اینترنتی مطمئن بسیار مفید است. کارمندان و همچنین مادرانی که کودکان تازه به دنیا آمده دارند از جمله این افراد محسوب می‌شوند.

 

آشنایی با سوپرمارکت آنلاین دیجی‌کالا 

دیجی‌کالا بر اساس چشم انداز خود که تبدیل شدن به مقصد اول هر خریدی است، تصمیم گرفت تا در زندگی روزمره کاربران خود حضوری پررنگ‌تر داشته باشد و کالاهایی را که کاربران هر روز به آن‌ها نیاز دارند تامین کند. فروش کالاهای تند مصرف یا همان FMCG (Fast Moving Consumer Goods) از نظر فنی و زیرساختی چالش‌های پیچیده‌تری نسبت به سایر گروه‌های محصولی دارد. به همین دلیل دیجی‌کالا  به دنبال یک شریک تجاری با تجربه و موفق بود تا با کمک هم این دسته از محصولات را به بهترین شکل ممکن عرضه کنند. در نهایت «سوپرمارکت اینترنتی روکولند» به دلیل سابقه طولانی در پخش محصولات FMCG و محبوب بودن برند آن در بین مصرف کنندگان برای این همکاری انتخاب شد. با پیوستن روکولند به گروه دیجی‌کالا و گسترش زیرساخت‌ها و ایجاد ناوگان حمل‌ونقل ویژه ‌مواد غذایی در گروه دیجی‌کالا ، امکان عرضه محصولات FMCG و ارسال سریع آن‌ها برای مشتریان فراهم شد. تیم ناوگان ارسال محصولات FMCG پیش از این در شرکت روکولند فعالیت داشتند و اکنون به خانواده دیجی‌کالا پیوسته‎اند.

 

در حال حاضر سوپرمارکت آنلایندیجی‌کالا فعالیت خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده است و به زودی با شروع به کار رسمی این بخش دامنه فعالیت‌های بخش سوپرمارکت آنلاین دیجی‌کالا گسترده‌تر خواهد شد.

 

چگونه از سوپرمارکت اینترنتی دیجی‌کالا خرید کنیم؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟