قیمت سکه و دلار تحت تاثیر اخبار مذاکرات دوباره صعودی شد | گرانی و ارزانی به دلیل عدم شناخت از بازارها

بانک برتر: گزارش تحلیلی با عنوان «تاثیر برجام بر قیمت‌ها و اقتصاد ایران | با توافق قیمت‌ها کاهش می‌یابد؟» در هفته های گذشته در پایگاه خبری شمانیوز درج شد. اکنون با ورود سخنان طرف‌های مذاکره به سمت نامشخص برجامی، دوباره بازار روند صعودی در پیش گرفت و قیمت سکه و طلا تحت تاثیر اخبار منفی مذاکرات افزایش یافت.
قیمت سکه و دلار تحت تاثیر اخبار مذاکرات دوباره صعودی شد | گرانی و ارزانی به دلیل عدم شناخت از بازارها
دیگران چه می خوانند:
به گزارش بانک برتر:
علی آبشناس- خبرنگار شمانیوز، در هفته های گذشته بارها و بارها متذکر شدیم که روند مذاکرات و توافق های برجامی چه تاثیراتی بر بازارها خواهد گذاشت. متاسفانه سرمایه‌های سرگردان در بازارها به صورت بی‌هدف و با بادهای مخالف یا موافق به صورت هرروزه بازارها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. گاهی با خبری مثبت از روند توسعه اقتصادی، قیمت‌ها کاهشی می‌شود و گاهی با اخبار جنگ و منفی در آن طرف دنیا، قیمت‌ها افزایش می‌یابد. علت این امر آشنانبودن مردم عادی به مباحث اقتصادی و سرمایه‌ای است که به صورت روزانه با هدف افزایش سود در بازارها خصوصا بازارهای سکه و دلار در حال چرخش می‌باشد.
بازارهای ایران با اخبار جنگ در اوکراین به بازارهای بین‌المللی نگاه می‌کند و افزایشی می‌شود، با اخبارهای موفقیت در برنامه‌های اقتصادی داخلی کاهش قیمت را در پیش می‌گیرد. بازارهایی که بدون برنامه بالا و پایین می‌رود و هیچ کس نگاهی به گرانی و ارزانی بی‌جهت این بازارها ندارد. نفعی که به جیب دلال و مافیای سود بازارها می رود و با اخبار و شایعات، مثبت و منفی می‌شود.

بازارهای کم‌طاقت به دنبال بازدهی سریع
 
 سرمایه‌های به کار رفته در این بازارها عمدتا از طرف مردم عادی است که به عنوان سرمایه های سرگردان شناخته می شود و هدفی جز کسب درآمد در کوتاه‌مدت را دنبال نمی‌کند. بازارهای خودرو، مسکن، سکه و دلار به عنوان پناهگاه امن دارایی‌ها محسوب شده و در چشم‌ برهم زدنی به سرمایه های زودبازده تبدیل می‌گردد. این افراد که با یک شایعه خرید و فروش را در صف‌های طولانی شروع می‌کنند، هیچ‌گاه با خود نمی‌اندیشند که بازارها اگر روند کاهشی دارد، چرا در اقلام مصرفی داخلی که نیازی به تامین سکه، دلار و یا خرید مواد اولیه از خارج ندارد، تاثیری نمی‌گذارد؟ در حالی که با افزایش قیمت دلار، همان اقلام دوباره به بهانه افزایش مواد اولیه که ربطی به خارج از کشور ندارد، گرانتر از قبل می‌شوند.
 
بازار امروز نیز شاهد افزایش قیمت دلار ، قیمت سکه و قیمت طلا بود. براساس گزارش اقتصادنیوز، بعد از ارسال پاسخ ایران به نظرات آمریکا درباره برجام، بدبینی ها نسبت به احیای توافق برجام در بازار ارز تهران سایه انداخت. عده ای از معامله گران از احتمال به بن بست رسیدن مذاکرات یا طولانی شدن آن سخن‌گفتند.
 
صعود قیمت دلار در تهران
 
قیمت دلار امروز بر مدار صعود قرار گرفت. عده ای از معامله گران از احتمال تعویق و طولانی شدن مذاکرات سخن گفتند.
 
اسکناس آمریکایی که عصر پنجشنبه گذشته در محدوده ۲۹ هزار و ۷۸۰ تومان‌به کار خود پایان داده بود امروز با ۱۳۰ تومان رشد بر روی ۲۹ هزارو ۹۱۰ تومان‌قرار گرفت.
 
البته معاملات فردایی در ابتدای کانال ۳۰ هزار تومان‌معامله شد که این امر می تواند نشان دهنده انتطارات صعودی باریگران ارزی بازار ارز تهران باشد.
 
نفوذ قیمت درهم‌ به مرز حساس
 
البته امروز نرخ حواله درهم نیز پا به پای قیمت دلار به سمت بالا حرکت و همین امر بر قدرت معامله گران‌افزایشی نرخ دلار در تهران افزود
 
قیمت درهم امروز از مرز مقاومتی ۸ هزار و ۲۰۰ تومان بالا رفت و برروی ۸ هزار و ۲۷۰ تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت به ۲ روز قبل تقریبا ۹۰ تومان افزایش را نشان می دهد.
 
حمایت بازارهای همسایه از تهران
 
نکته مهم دیگر حمایت بازار های همسایه از دلار تهران بود. نرخ دلار هرات امروز ۲۹ هزار و ۷۷۰ تومان بود که نسبت به چند روز قبل بیش از ۳۰۰ تومان افزایش را نشان میدهد.
 
قیمت دلار سلیمانیه هم‌امروز ۳۰ هزار و ۲۷۰ تومان معامله شد.
 
نوسان محدود قیمت اونس طلا
 
قیمت طلا در بازار جهانی امروز نوسان محدودی را ثبت کرد. فلز زرد رنگ جهانی امروز ۱۷۱۳ دلار بود. این قیمت در مقایسه با ۲ روز قبل تقریبا ۲ دلار پایین تر بود.
 
صعود همزمان قیمت سکه و طلا در تهران
 
اما سرنوشت دو فلز گران بهای داخلی امروز صعودی بود. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان بالاتر از دو روز قبل معامله شد. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱ میلیون و ۲۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان بود .

قیمت سکه و دلار تحت تاثیر اخبار مذاکرات دوباره صعودی شد | گرانی و ارزانی به دلیل عدم شناخت از بازارها

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟